Genieten! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lizette en Maud Remy en Straten - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lizette en Maud Remy en Straten - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Lizette en Maud

05 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Inmiddels zijn we 4 volle dagen in Thailand. Afgelopen 2 dagen scheen de zon volop en we waren vandaag dus echt even aan verkoeling toe. Het blijft gek, van rond het vriespunt naar 35 graden. Op internet gingen we zoeken naar een zwembad of waterpark in de buurt, maar helaas was alles zo'n uur rijden. Ook het Thaise vrouwtje van het toeristeninformatiepunt wist niks dichterbij. Toen kwam Lizette met het briljante idee om bij een hotel naar het dak te lopen waar ze 2 jaar terug heeft geslapen. We hebben heerlijk gezwommen en zijn al een beetje bij gekleurd.
Terug naar ons Guesthouse konden we de was ophalen bij een Laundry service. Deze wasserette werd gerund door Thaise zussen die naar ons idee in dezelfde ruimte wonen als dat ze werken (tussen de was en wasmachines dus). Toen we de was vanochtend brachten vroegen we: "Sa bai dee mai ka?" wat "Hoe gaat het?" betekent. Meteen stak ze in het Thais van wal over haar moeder die iets met haar schouder had en ze zei nog meer wat we niet konden verstaan. Opvallend dat als (een onbekend) iemand aan ons vraagt hoe het gaat, we vrijwel altijd zeggen dat het goed gaat. We zijn blij dat we weer schone was hebben, morgen gaan we naar Myanmar en daar moeten we hoogstwaarschijnlijk alles met de hand wassen.

Gisteren zijn we over de rivier naar wat hotspots van Bangkok gegaan. Het leek wel een soort buslijn op het water. Soms zat een boot tjokvol waardoor je erg moest uitkijken dat je er niet afviel. Vooral als de boot bij 'halte' was en het moest aanmeren. Wat een zwarte rook kwam er vanaf! De rivier zelf zag er ook niet al te schoon uit, vol met plastic.
We hebben een markthal bezocht, heel indrukwekkend om hele Thaise families (ja, ook de jonge kinderen) aan het werk te zien. Sommige hadden een tv en anderen waren even tussen het vlees of de groenten een tukje aan het doen. De lucht die er hing was vaak niet te harden, met al dat dampende rauwe vlees om je heen.
Hierna zijn we nog naar Chinatown geweest (hele smalle straatjes en hutjemutje loop je er tussen) en hebben we nog een museum van prachtige koninklijke boten gezien waardoor je goed de kloof tussen arm en rijk nog eens ziet. We waren bijna verdwaald, kwamen in een vervallen gedeelte terecht maar bleken toch goed te lopen.

Zo ik was van plan een klein verhaaltje te schrijven, maar dat is me niet gelukt ;). Morgenvroeg om 6 uur (!) deze tijd vertrekken we met een minivan naar het vliegveld, op weg naar Myanmar. De internetverbinding zal daar niet zo goed zijn als hier, maar we gaan zeker nog wat posten als we er eenmaal zijn! Bedankt allemaal voor het lezen en we vinden het leuk om reacties te lezen!

• 05 Februari 2017 - 13:42

Papa Maud:

Hallo meisjes,

Hier alles ok, behalve met Teun. Hij heeft over het hele lichaam eczeem. Vreselijk om te zien. Aankomende week gaat ie naar de dermatoloog. Het moet fors aangepakt worden. we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
    Hier is het (zondag 05-02) ongeveer 10 graden, zonnig. Later in de week nachtvorst. Dat hebben ze daar niet.
    Frank en Siets willen graag in april mee naar Portugal (als je het niet erg vindt). Ben momenteel een goede reis aan het zoeken via een travelcounsellor. Anders gaan we in september nog een keer. We zien wel.

Groetjes van je vader.

Houd jullie veilig!

• 05 Februari 2017 - 13:46

Broer Maud:

Hoi dames,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Dat blijf ik ook zeker doen. Zie eerder bericht hoe het met mij gaat ;)
    Wees lief voor de mensen en de wilde dieren om jullie heen!

• 05 Februari 2017 - 16:52

Koen:

Jaaaa goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!! Geniet nog maar even van alle luxe haha

• 05 Februari 2017 - 18:44

Mance:

Goed geregeld dames! Het klinkt nu al als een top reis. Jullie schrijven leuke blogs. Goede reis morgen naar Myanmar! Xx

• 05 Februari 2017 - 18:43

Mance:

• 07 Februari 2017 - 19:33

Petra:

Leuk maud en lizette! Klinkt super allemaal!!