Heerlijk om weer terug te zijn! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lizette en Maud Remy en Straten - WaarBenJij.nu Heerlijk om weer terug te zijn! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lizette en Maud Remy en Straten - WaarBenJij.nu

Heerlijk om weer terug te zijn!

Blijf op de hoogte en volg Lizette en Maud

04 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Bangkok,

Eindelijk zijn we er, Bangkok, Thailand.
De reis verliep voorspoedig. Ondanks de slaappil heb ik maar 3 uurtjes van de gehele vlucht (die 15 uur duurde) geslapen, maar dat mag de pret niet drukken.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld voel ik de warmte en vochtigheid tot me doordringen.
Buiten gaan we meteen op zoek naar een taxi om naar ons guesthouse te rijden. We moeten een bonnetje pakken en worden naar taxi 5 verwezen. "Pai Viman Guesthouse mai?"
De taxichauffeur weet niet waar ons hotel is en vraagt of ik het op de kaart wil laten zien. Hij kijkt een tijdje naar de kaart en zegt vervolgens: "phone number hotel". Oh ja, ik was alweer helemaal vergeten dat de taxichauffeurs hier bijna nooit de weg weten, hilarisch. Hij belt het hotel op en vraagt de weg. Vervolgens zegt hij: "Okay, 600 baht." Dat is omgerekend ongeveer 15 euro. Ik zeg: "300 baht!". De taxichauffeur loopt lachend weg.
Kennelijk zijn de prijzen erg verhoogd in de afgelopen 1,5 jaar.
Gelukkig vinden we een minivan voor 100 baht en kunnen we via Khao San Rd (de meest toeristische straat van Bangkok) verder reizen met de TukTuk.

Aangekomen in ons Guesthouse, verbaas ik me over de ligging en de ruimte waarin slapen. Bangkok is lawaaierig en chaotisch. Maar wij slapen bij een rustig binnenplaatsje net buiten het toeristische gedeelte met uitzicht op het water. Het huisje waarin we slapen is een typisch oud Thais huisje: gemaakt van hout, en een klein tuintje met prachtige bomen waar je lekker in de schaduw kan liggen als je het te heet krijgt.
Hier kunnen we de komende dagen lekker relaxen en bijkomen van de reis:)

Weetjes:

Wist je dat de Thaise mensen geloven dat je een tempel met de rechter voet over de drempel moet betreden? De Thaise bevolking denkt dat dit geluk brengt.

Wist je dat je in de meeste tempel bakjes met stokjes erin hebt waarmee je kunt schudden en deze stokjes je toekomst voorspellen?
Het stokje dat er als eerste
uitvalt tijdens het schudden voorspelt je toekomst. Er staat een nummer op de stokjes, dit nummer kun je ook terugvinden op de briefjes die aan de muur hangen. Op deze briefjes staat wat je in de toekomst staat te wachten.